[python-nl] Pygame

Roland van Laar roland at micite.net
Wed May 28 09:44:48 CEST 2014

On 28-05-14 08:48, Marc Stevens wrote:
>  Goeden dag python vrienden,
>
> Ik zit met het volgende  probleem:
> ik wil met het commando IMPORT in python PYGAME importeren om
> grafische functies aan te roepen.
> Ik werk met Windows 7 en heb de benodigde bestanden (PYPY etc.)
> gedownload.
Heb je ook pygame geïnstalleerd? Zo ja, hoe heb je het geïnstalleerd?

> Als ik echter in python het commando import pygame in geeft hij de
> foutmelding
>
>  "c:/python27/pygame/", line 2, in <module>
>       import pygame
> ImportError:No module named pygame
> Waarschijnlijk kan hij het bestand pygame  niet vinden.

Inderdaad, pygame kan niet geïmporteerd worden.

Je kan controleren door een interactieve python shell te openen en te typen:

import pygame

Als dit dezelfde foutmelding geeft dan zou ik nog een keer kijken of
pygame correct geïnstalleerd is.

Groeten,

Roland