[python-nl] pygame

Michiel Overtoom motoom at xs4all.nl
Fri May 30 12:40:09 CEST 2014

Hoi Marc,

> Als je het gelooft of niet, als je in dit programmaatje color i.p.v. Color
> ingeeft Geeft python al een foutmelding.

Dat komt omdat pygame.color een module is. Een module kun je niet aanroepen.

> Om me opgang te helpen zou je me kunnen zeggen waarom ik geen diagonaal lijn zie
> in mijn window.

Omdat je vergeet de backbuffer op het scherm te zetten:

    pygame.display.flip()

Ik zie bovendien geen eventloop in je programma, terwijl dat wel aan te raden is. Het complete, ietwat verbeterde programmaatje:

import pygame

window = pygame.display.set_mode((320, 240))
window.fill(pygame.Color(0, 0, 0))
pygame.draw.line(window, pygame.Color(255, 0, 0), (0, 0), (320, 240))

pygame.display.flip()

done = False
while not done:
    for event in pygame.event.get():
        if event.type == pygame.QUIT:
            done = True
            break

PS. In een pygame prog waarin je herhaaldelijk het beeldscherm verfrist, zet je je draw() routines en flip() in de eventloop.

Groets,

--
Een kritische kijk op populaire fenomenen: http://www.skeptische-artikelen.nl/