[python-nl] Student/bijbaan

Martijn Pieters mj at zopatista.com
Fri Feb 27 10:38:27 CET 2015

On 27 Feb 2015, at 09:29, Reinout van Rees <reinout at vanrees.org> wrote:
> Ik sta nu voor de opdracht een kort programma te schrijven om de excel
> files uit te lezen en de data in een andere ordening weer te schrijven
> in een ander file. Ik heb hier hulp bij nodig, een soort bijles. Kan jij
> me in contact brengen met iemand die (b.v. een student) die me tegen
> betaling bij kan staan in deze opdracht? Ik weet dat er studenten zijn
> die hier heel handig in zijn (bovendien is de opdracht vrij basic) ik
> weet alleen niet hoe ik ze zou moeten bereiken.

Er zijn enkele online mentoring sites waar je via videoconferentie hulp kan krijgen bij dit soort taken:

* https://hackhands.com/
* https://www.codementor.io/
* https://www.airpair.com

Ik zie vooral veel studenten op hackhands.com; wellicht omdat ze een GitHub Student Developer pack opgepikt hebben op https://education.github.com/pack, waar ze 25 minuten gratis mee krijgen.

AirPair is naar mijn ervaring meer gericht op bedrijven; ik ben zelf actief als mentor op deze platformen maar mijn tarieven zijn hoger dan wat de meeste studenten kunnen betalen. Er zijn echter zat Python mentoren beschikbaar op deze plekken die voor weinig geld je helpen een scriptje te bouwen.

--
Martijn Pieters
www.zopatista.com