[TehPUG] نظرسنجی در مورد موضوع جلسه پاگ و جلسه کارگاه

sayyed hamid mahdavi sayyed.hamid.mahdavi at gmail.com
Sat Apr 19 21:39:03 CEST 2014

​​
با سلام  و تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر
یه مقدار بررسی کردم هر چند دانش در این مورد قدیمی و مال حدود ۲ سال پیش است
ولی برای پروژه خودمون این موارد رو پیشنهاد می دم
​اگر خاطرتون باشه بنا بر این بود که یک بستر طراحی بشه که ماژول (یا هر اسم
دیگه ای) های مختلف بر روی اون سوار بشه.
به عنوان اولین ماژولی که قراره بر روی این بستر سوار بشه پیشنهادم یه ماژول
است که عملیاتی نباشه و صرفا بحث مانیتور کردن ترافیک مصرفی سرور رو پشتیبانی
کنه.
پس با این اوصاف سیستم ما به این این دو مورد تقسیم می شه
1 کرنل
2 ماژول مانیور کردن ترافیک سرور
البته مسلما برای کرنل بهترین حالت اینه که سرویس های مختلف در داخل اون پیاده
سازی نشوند نتیجه اینکه قسمت های مختلف رو که امکان خارج شدن از کرنل و توسعه
به عنوان یک ماژول رو دارند باید به صورت یک ماژول مجزا در آورد
حتی به نظر من بخشی از سیستم که ماژول ها رو بار گزاری می کنه باید به صورت یک
ماژول جداگانه طراحی بشه
بنابر این در گام اول باید ببینیم که کرنل چه امکانی رو باید فراهم کنه و برای
این امکانات چه معماری پیشنهاد می شه
برای شروع به نظرم خوب باشه که دوستان در مورد دیزاین پترن هایی که برای
اپلیکشن های وبی قابل استفاده است تحقیق کنند

با توجه به موارد مختلف من این بستر رو هم پیشهاد می دم
فریم ورک پیرامید
نسخه پایتون 3.3
پایگاه داده یک پایگاه داده مبتنی بر sql و orm مبتی بر sql مانند sqlalchemy
البته مسلما پایگاه داده های دیگه مانند مونگو هم پایگاه داده های خیلی خوبی
هستند اما مونگو در مواردی بهینه عمل نمی کنه ولی من بیشتر بنا به سلیقه و نه
به دلایل تکنیکی خیلی علاقه ای بهش ندارم با این حال اگر دوستان مونگو رو
انتخاب کنند مونگو آبجکت رو می تونیم استفاده کنیم
در هر صورت باید به کمی پایه ای تر کار کنیم و معماری برنامه ای رو که قصد
داریم بنویسیم از همین الان مشخص کنیم

​​در پناه ایزد منان موفق باشید

‫در ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ ه‍.ش.، ساعت ۱۴:۰۴‏، Beikmohammadi, Hasan (Production
Planning)‏ <beikmohammadi at saipacorp.com> نوشت:‏

یا علی
سید حمید مهدوی