[TehPUG] تاریخچه تشکیل پاگ تهران و هدف گذاری برای آینده

Ramin Najjarbashi ramin.najarbashi at gmail.com
Tue Mar 18 15:50:22 CET 2014

Users of the Python programming language meet periodically in so-called *Python
User Groups* . Intermediate and advanced users share how they use the
language and learn new tricks; they also welcome *beginners* and help them
step in. It is a great place to ask for help and socialize with other
people with a similar interest. Meetings are usually once every month, they
are very informal and open to everyone.

اهداف اصلی که پاگ یا هر کروه کاربری داره ایناست:
۱- اشتراک دانش
۲- منم به تازه واردها
۳- حل مشکلات
۴- ارتباط با سایر افراد با علایق مشترک

به نظر من این اهداف به قدر کافی خوب هستن و نیازی نیست اهداف جدید تعریف بشه،
هرچند که هر فردی شخصا می تونه اهداف شخصی داشته باشه.
از طرفی اصولا این اهداف از طریق فیس بوک و تویتر و امثالهم فراهم نمیشه.
برنلمه نویس ها معمولا آدم های زیاد احتماعی نیستن خیلی لازمه که به صورت
فیزیکی با هم تعامل داشته باشن و ماهی یکبار انقدر زیاد نیست که نشه برگذار
کرد.
این هدف چهارم فکر می کنم بزرگترین هدف گروه های کاربری باشه، مهم نیست توی
جلسه ی پاگ چه اتفاقی میافته (مثلا تو مشهد بچه ها یک ساعت آخر جلسه کانتر
بازی کردن :) )، مهم اینه که شما با افرادی آشنا میشید که بلدن یا دوست دارن
که با پایتون کار کنن و می تونید دانشتون رو به اشتراک بگذارید.
اصلا از قید گروه مجازی برید بیرون هر کدوم تو هزار تا گروه عضویم و به نظرم
پیشنهاد نا مربوطی میاد ساخت یک گروه مجازی جدید. اگر دوست داریم توی یک گروه
مجازی عضو بشیم هزار تا گروه با سابقه و فعال تو هر زمینه ای هست بریم توی
اونا عضو بشیم چرا یک چیز جدید از صفر بسازیم؟

: