[TehPUG] تاریخچه تشکیل پاگ تهران و هدف گذاری برای آینده

Ramin Najjarbashi ramin.najarbashi at gmail.com
Thu Mar 20 23:56:06 CET 2014

من کل مطلب رو خوندم :) اونقدر هم طولانی نبود
چیزی که من نوشتم عینا نقل از ویکی پایتون در مورد گروه های کاربران محلی
پایتون بود:
https://wiki.python.org/moin/LocalUserGroups

۱- اشتراک دانش به معنی اشتراک تجربیات هم هست. شما خیلی کم می تونید چیزهایی
در مورد تجربیات پیدا کنید. تجربیات فقط در محیط های این چنینی منتقل میشن از
طرفی اصولا برنامه نویس ها انسان های سنت گرایی هستند. اگر من از تابخانه ی x
برای یک کار مشخص استفاده می کنم و نیاز های من رو پاسخ میده عملا دلیلی برای
جستجوی کتابخانه های مشابه ندارم در حالی که شاید کتابخانه Y با چند برابر
قدرت کتابخانه ی فعلی که استفاده می کنم وجود داشته باشه و من حتی مطلع هم
نباشم. همنشینی با آدم های مشابه هست که به من ایده های جدید و ابزار های جدید
میده. اشتراک دانش به چیزهایی قبیل این بیشتر اطلاق میشه.
۲- کمک به تازه وارد ها هم یک حیطه ی بزرگی هست من فقط یک نمونه رو بگم. توی
اولین جلسه پاگ مشهد یک نفر برنامه نویسی C اومده بود و سوالش این بود که
چیزهایی که در مورد پایتون مطرح میشه واقعیت هست یا فقط در حد یک افسانه است؟
این فرد اومده بود تا از نزدیک با برنامه نویس های پایتون صحبت کنه، ببینتشون
و ازشون سوال بپرسه. پاگ یک جواب به نیاز های اینچنینی هم هست.
۳- حل مشکلات هم خیلی حوضه ی گسترده ای داره. نمونه هاش رو اشاره کردید و
بسیار بیش از اینها.

سایت های پاگ های مختلف دنیا توی لینکی که بالا دادم هست. ببینید. پاگ یک
اجتماع محلی است نیازی نیست الزاما ۱۰۰ نفر در هر جلسه پاگ شرکت کنن بیشتر پاگ
های دنیا ماهی یک بار با تعدادی زیر ۲۰ نفر برگذار میشن.

در مورد بقیه موارد هم در حقیقت ایده هایی وجود داره. انجمن برنامه نویسان
پایتون ایران همزمان با کنفرانس پایتون اعلام موجودیت کرد و زمینه های فعالیت
فراهم شده. تا حدی مشکلاتی باعث شده فعالیت رسمی این گروه با تاخیر مواجه بشه
که امیدوارم تااواخر فروردین ماه مشکلات حل بشه و بتونیم دور هم همه ی نیاز
هایی که مطرح شد و به نظر من هم درست هست، رو تا حد قابل قبولی پوشش داد.