[python-nl] python text vertaal libraries

Richard Mendes mendes150 at gmail.com
Fri Oct 26 11:22:26 CEST 2007

We weten inderdaad al naar grote waarschijnlijkheid waar de bottleneck
zit in het nieuwe systeem, dit mede omdat de database erg zwaar belast
gaat worden veel joins en veel gebruikers op hetzelfde moment. ( dit
is te zien vanuit het huidige systeem ).

natuurlijk gaan we kijken of we het datamodel anders kunnen maken
zodat de queries op de database minder joins bevatten maar tot op
heden in de webapplicaties waaraan ik heb gewerkt is altijd de data
die uit de database getrokken moet worden de bottleneck qua
performance.

qua caching ben ik zelf ook niet echt van op de hoogte maar een andere
developer die daaraan gaat werken heeft een manier bedacht wat meer
snelheid zou gaan opleveren.

De structuur gaat compleet herdesigned worden, met de wetenschap waar
de problemen zaten in de huidige structuur.

richard