[TehPUG] PyLadies (پایتون برای خانم‌ها) در ایران

Ramin Najjarbashi ramin.najarbashi at gmail.com
Thu May 29 08:43:30 CEST 2014

من سعی کردم فقط یک بار نظر شخصیم رو تبیین کنم و بعدش به فراخور نیاز به
 صورت خصوصی به بعضی از ایمیل ها جواب دادم تا اینکه آقای عباسی عزیز چیزی رو
به صورت عمومی گفتن که فکر می کنم لازم هست به صورت عمومی جواب بدم.
خیلی سعی کردم در این مورد کظم غیظ کنم یا اصولا این ایمیل عجیب رو نادید
بگیرم ولی نشد.
حضرت آقا فرمودند که:
pyladies برای من بیشتر شبیه به موسسات خیریه میمونه
لازمه ی اظهار نظر در مورد یک بخث در بدترین حالت گوگل کردن یک کلمه از بحث و
نگاه کردن (و نه حتی خوندن) صفحه ی اول نتایج گوگل هست. PyLadies – Women Who
Love Coding in Python
حالا ربط این به یک بنگاه خریه چی هست، دوستمون تبیین نکردن.

قسمت هیجان انگیز ماجرا جایی هست که نوشتن:
من بحث رو دنبال نکردم، لطفا کمتر میل بزنید.
کسی که یک بحث رو دنبال نکرده با چه اعتماد به نفسی به خودش اجازه میده از
چیزی که در موردش ایده نداره انتقاد کنه؟ آدم یاد این دوستایی میافته که توی
بفرمایید شام شرکت می کنن و شروع می کنن از یک غذایی که نخوردن انتقاد کردن و
می گن این قورمه سبزی اش بنظر من نباید توش لوبیا و سبزی می داشت من نخوردم ها
ولی بنظرم اینجوری بهتر میشد! دوست من حداقل بحث رو دنبال کن بعد نظر بده.

در ادامه این مانیفست انقلابی عنوان شده که
آشنا کردن زنان به اینترنت خیلی معقول و عقلانیه، تا اینکه بیایم یه جنبش
بزنیم بنام : آشنا کردن فایروالهای ASA سیسکو به بانوان !!
من شخصا این جمله رو مصداق کامل و عینی توهین می دونم به زنان. اگر گزاره‌ی
اول (آشنا کردن زنان به اینترنت خیلی معقول و عقلانیه) معتبر بدونیم به این
معناست که زن ها هیچ دانشی نسبت به عمومیت اینترنت، فرهنگ استفاده از اینترنت
و امثالهم ندارند و این جمله از جایی که تعمیم داده شده به کلیت زنان (حداقل
از نوع جمله بندی و لحن اینطور بنظر میرسه)، چیزی هست از جنس افاضات فاضله ی
 سرکار حانم شادی صدر که همه ی مردها رو به یک اندازه «متلک گو» خطاب کرد. اگر
فرض کنیم که گزاره‌ی اول چنین قصدی نداشته و مثلا منظور نویسنده ایجاد چنین
گروه‌ی توسط زنان برای زنان بوده، پس چطور گزاره‌ی دوم ممکن است نامعقول بنظر
برسه؟ جز این که فرض کنیم هیچ زنی در ایران دانشی نسبت به شبکه نداره.

اگر خانمی با این سطح سواد، که میخاد توی دنیای حرفه ای ها حرفه ای کار کنه،
بخاطر آقایون به جلسات پاگ نمیاد، بهتره یه گروه بزنیم بنام "آشنا کردن فرهنگ
شهرنشینی"
در مورد این جمله هم شخصا دوست دارم بدونم قرار هست این گروه  "آشنا کردن
فرهنگ شهرنشینی" برای مردان ایجاد بشه یا زنان؟ خیلی مشتاقم بدونم.

بنظر من این چیزا مستقیم یا غیرمستقیم بی احترامی و ضعیف شمردن جنسه مونثه.
شما سیمون دوبوار ما شعبان بی مخ
شما طرفدار کمپین یک میلیون امضا ما همه عضو صفحه ی آزادی یواشکی مردان تو فیس
بوک
شما خوب ما بد

و بهترین جای داستان اونجاست که فرمودن:
دوس دارم به اون فردی که برای اولین بار pyladies رو زد بگم، تا قبل از اون
هیچکس کار کردن با پایتون رو تفکیک جنسیتی نکرده بود !
منم دوست دارم به لینوس تروالدز بگم هیچ کس قبل از تو لعنتی کرنل لینوکس رو
ننوشه بود.
به گودوم بگم هیچ کس قبل از تو پایتون رو ننوشته بود.
به دونه بچه های پاگ بگم هیچ کس قبل از شما گروه پایتون نزده بود.
به رهبران جنبش های اجتماعی بگم که هیچ کس قبل از شما این جنبش اجتماعی رو راه
ننداخته بود و الخ.

پ ن : ببخشید اگر مجبور شدم به این ایمیل جواب عمومی بدم
پ ن۲: اگر پاسخی هست به صورت خصوصی اراسل کنید لطفا